Internet je
nastao kao alat vojnih i akademskih krugova, ali se u međuvremenu posve
isprepleo s našim svakodnevnim životom i radom, a taj će trend i dalje jačati.
Za posao, zabavu, informacije ili kupovinu - internet je postao neizostavan dio
našeg života. Izuzetan rast interneta u velikoj su mjeri potaknule poslovne
primjene i potrošači. Internet je postao jedno od glavnih mjesta na kojima
tvrtke posluju i na kojima se svake godine obavi kupoprodaja usluga i roba u
vrijednosti od nekoliko milijardi dolara. Tisuće tvrtki koriste internet za
oglašavanje i prodaju svojih proizvoda, a mnogi ljudi kupuju stvari iz svoga
doma ili s radnog mjesta, bez odlaska u trgovine. Internet možete koristiti za kako smo već rekli za pregledavanje kataloga i elektroničku kupovinu, za kupnju i prodaju dionica,
hipoteka i osiguranja, pa čak i za sudjelovanje u elektroničkim aukcijama.
Tvrtke pronalaze načine kojima će ne samo ostvariti elektroničku prodaju, već i
povezati te elektroničke transakcije sa svojim internim računalima i
knjigovodstvenim sustavima. Tvrtke sve više koriste internetsku tehnologiju za
stvaranje privatnih korporacijskih mreža koje se nazivaju intanetima. Intraneti
se koriste u razne svrhe, primjerice za e-poštu, grupne kreativne rasprave,
grupno planiranje, pristup korporadcijskim bazama podataka i dokumentima,
videokonferencije te kupoprodaju roba i usluga. Intranet je od ostatka interneta odvojen vatrozidom- kombinacijom
hardvera i softvera koja sprječava neovlašten pristup internetu. Zaposlenici
tvrtke mogu pristupiti intranetu i koristiti njegove resurse, ali vatrozid
priječe ulazak uljezima. Intraneti koriste kombinaciju komercijalnog softvera,
primjerice web-preglednika, i prilagođenog softvera, kao što su alati za
postavljanje upita bazama podataka. Budući da se intranetske mreže temelje na
standardnim protokolima uvijek ih se može brzo ažurirati najnovijim
dostignućima na području mrežnih tehnologija. Ključno svojstvo softvera za
radne skupine jest omogućiti ljudima da prijeđu granice jednostavne
komunikacije i zajednički rade na dijeljenim dokumentima. Jedno od osnovnih
kategorija softvera za radne skupine naziva se softver za razmjenu poruka - to
su programi koji omogućuju javno sudjelovanje u grupnim raspravama. Softver za
razmjenu poruka na intranetu osobito korisnim čini način njegove integracije s
ostalim internetskim intranetskim tehnologijama. Malo složenije aplikacije jesu one za održavanje videokonferencije. Takve
aplikacije zahtjevaju da sudionici imaju video kamere priključene na računalo
te hardver i softver koji računalima omogućuje slanje i primanje zvuka i glasa.
Dok sjede za svojim računalima korisnici se mogu međusobno vidjeti i
razgovarati. Srodna tehnologija naziva se softver za komentare. Softver za
komentare omogućuje korisnicima da, sjedeći za vlastitim računalom vide što se
prikazuje na računalu neke druge osobe na intranetu. To znači da osobe na istom
intranetu- bez obzira nalaze li se na različitim krajevima države mogu
jednostavno komentirati rad svojih kolega. Više detalja možete pronaći na ovoj web stranici! Pozdrav ;) www.123helpme.com/view.asp?id=71550
Nema komentara:
Objavi komentar